اسم مناسب لوگو

اولین مرحله برای ایجاد هویت بصری انتخاب اسم مناسب هست،اسم لوگوی ما باید حتما متناسب با نوع فعالیتمون باشه

باید کل فعالیت یک شرکت و سازمان یا سایت داخل این اسم خلاصه شده باشه و کاملا گویا باشه

اسم معرف ما خواهد بود،وقتی مخاطبان ما اسم لوگو رو میبینن شاید اولین باری باشه که با این اسم رو به رو میشن و هیچ شناختی نسبت به فعالیت شرکت نداشته باشن پس اسم لوگو باید معرف نوع فعالیت باشه

اسم های خاص معمولا ماندگاریشون در ذهن خیلی زیاد هست،انتخاب اسم باید خلاقانه و متفاوت باشه

در انتخاب اسم نباید اسم هایی با تلفظ سخت انتخاب کنیم چون این از نقاط منفی یک اسم خواهد بود و اسم هرچی رندتر باشه و تو زبون بهتر بچرخه از نقاط مثبت اسم لوگو خواهد بود

انتخاب اسم از نظر روانشناسی باید مثبت باشه اگه دقت کنید حتی در اکثر لوگوها و آرم ها هم شکل لبخند و این جور چیزها به کار میره تا مخاطب حس خوشایندی بهش دست بده و ارتباط خوبی برقرار بکنه و اعتمادشو جلب کنه،پس در انتخاب اسم هم نباید اسم های منفی و مشکل دار انتخاب کنیم و اعتماد مخاطب رو  از بین ببریم

در اکثر کارهای گرافیکی اصلی ترین هدف ما مخاطبان ما هستند در انتخاب اسم باید دقت کنیم که مخاطبان ما چه کسانی هستند و اسمی که انتخاب میشه متناسب با سلیقه اون قشر مخاطب باشه

از انتخاب اسمهایی که محدود باشند باید خودداری کنیم،مثلا ما میخوایم یک خدمات جهانی یا کشوری ارائه بدیم ولی بیایم از اسم شهرمون استفاده کنیم محدود به یک شهر میشیم و مخاطبان شهرهای دیگه شاید ارتباط چندانی نتونن برقرار کنن باهاش

بعضی موارد هستند که رعایت کردن و رعایت نکردنشون جفتشون تاثیر مثبت و منفی دارن مثلا همین مثالی که در بالا گفته شد شاید یکی برای اسم شرکتش از اسم شهر هم الگو بگیره و استفاده کنه داخلش و این کار یک معرف برای شهر خودش خواهد بود و این یکی از نقاط مثبتش هست ولی همونطور که عرض کردم از اینطرف هم مخاطبان شهرهای دیگه اون اسم رو محدود به یه شهر میبینن و کمی حس ناخوشایندی بهشون دست میده  و این نقاط مثبت و منفی رو اگه بخوایم بسنجیم استفاده نکردن از اسم شهر داخل یک لوگو امتیاز بیشتری نسبت به استفاده کردنش میگیره و اینجوری میشه که میگیم یکی از مواردی که باید رعایت کنیم استفاده نکردنش هست،این نکته رو گفتم برای اونهایی که میگن استفاده کردنش هم مزایایی داره،بله مزایایی داره ولی مزایای استفاده نکردنش بیشتر از استفاده کردنش هست و خود این امر باعث میشه که استفاده نکردنش رو تایید کنیم

انتخاب اسم هرچقدر کوتاه باشه همونقدر بهتر خواهد بود،اسم های کوتاه هم کمتر فراموش میشن و هم اگه بخواین سایت بزنین آدرس دامنه سایتتون هرچقدر کوتاه تر که میشه مزایای خاصی داره و در این امر هم کمک میکنه به شما و مثلا در آدرس ایمیل و یک سری موارد این چنینی بسیار تاثیر داره انتخاب اسم کوتاه

به جنسیت استفاده کننده های محصول یا خدمات باید خیلی دقت کرد،انتخاب اسم باید متناسب با جنسیت مخاطبانش باشه،بالا در مورد سن گفته شد

سن و جنسیت دوتا عامل خیلی موثر هستند،چون اسمی که انتخاب میکنیم هم باید سن مخاطبانمون رو در نظر بگیریم هم جنسیتشون رو

حالا ممکنه جنسیت مخاطبانی که قراره از اون محصول یا خدمات استفاده کنند مختلف باشه و مذکر و مونث باشن در این صورت یک جنسیت کلی در نظر میگیریم مثلا دیگه نمیایم اسمی انتخاب کنیم که فقط مختص خانم ها باشه یا اسمی که فقط مختص آقایون باشه

اسمی انتخاب میکنیم که حد وسطش باشه و برای جفتشون متناسب باشه

و در مورد سن نیز همینگونه هست که اگه قشر کودک یا نوجوان یا جوان و میانسال هرکدوم که باشن بر اساس سلیقه اون قشر سنی باید اسم انتخاب بشه ولی اگه مثلا قشر ما فقط میانسال و جوان باشن یه اسمی انتخاب میکنیم به این صورت که قشر پیر و قشر کودک رو حذف میکنیم و موقع انتخاب اسم در نظر نمیگیریم چون مخاطب ما فقط جوان و میانسال هست فقط روی این دو تمرکز میکنیم و انتخاب اسم میکنیم ولی اگه مخاطب ما همه اقشار باشه از کودک و جوان گرفته تا پیرمرد و پیرزن اینجا یک اسم کلی انتخاب میکنیم که یه چیز عمومی باشه که تمامی این اقشار رو دربر بگیره

انتخاب اسم چون بسیار اهمیت بالایی داره و هویت یک سازمان و شرکت و فعالیت محسوب میشه و سوالات زیادی ممکنه برای شما پیش بیاد ما در خدمتتون هستیم و هر سوالی که داشتین در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود،موفق باشید

About the author: Nasim

Leave a Reply

Your email address will not be published.

20 + ده =