طراحی بسته بندی

هرکالا و محصولی بسته بندی خاص خودش رو داره که همه اینها نیازمند یک طرح خوب هستند،چون اگه بسته بندی ها طرحی نداشته باشند همشون طبیعتا باید یک سری مقوای سفید و زرد باشن و هیچ ظاهر خاص و جذب کننده ای نخواهند داشت

در طراحی بسته بندی چند عامل مهم هستند،یکیش خود شکل و شمایل ظاهری بسته بندی هست که اصلا ببینیم برای چه نوع محصولی میخوایم طراحی کنیم

خود طراحی شکل بسته بندی حائز اهمیت فراوانی می باشد،فرم و شکل های بسته بندی های مختلف متناسب به نوع مخاطبانش متفاوت خواهد بود

در بحث های اولیه در زمینه خطوط تیز و ملایم و انواع خطوط صحبت کردیم،در بسته بندی قبل از طراحی روی بسته بندی قدم اول خود شکل ظاهری یک بسته بندی هست بنابراین ما در این مرحله فعلا طرح و عکس خاصی قرار نیست به کار ببریم و فقط ظاهر اون محصول و بسته بندیش هست که قراره کار کنیم روش

حالا در یک بسته بندی محصولی که فعلا طرح و نقشی قرار نیست روی آن باشد تنها چیزی که در اختیار ما خواهد بود خطوط و نوع برخوردها خواهد بود

بسته بندی قوطی کوچک یک قطعه ماشینی و خطوطی تا خوردن و نوع برخوردها صد در صد با بسته بندی قوطی یک لوازم آرایشی تفاوت خواهد داشت،شاید یک قطعه ماشینی رو نیاز باشه به شکل یک مکعب درست کنیم و یک سری خطوط صاف و شکننده بیاد ولی در بسته بندی یک لوازم آرایشی هر چقدر خطوط ما نرم تر و ملایم تر باشه بهتر خواهد بود چون مخاطب لوازم آرایشی ذائقه و سلیقه ای که دارد یک بسته بندی ملایم و نرم خواهد بود و حتی جنس کاغذ و نایلون و شیئی که قرار است محصول داخل آن قرار بگیرد را بهتر است خود طراح تعیین کند

چون لوازم آرایشی رو مثال زدیم بقیه مثال ها رو هم بر همین اساس میزاریم،حالا اگه همون بسته بندی یک لوازم آرایشی رو در نظر بگیریم علاوه بر شکل ظاهری بسته بندی جنس اون بسته بندی نیز باید متناسب با نوع کار و سلیقه مخاطب باشد که در جلسه های آینده در زمینه جنس کارها صحبت بیشتری خواهیم کرد

About the author: Nasim

Leave a Reply

Your email address will not be published.

8 − 2 =