عکاسی

یک عکاس موفق عکاسی هست که بتونه سوژه های خلاقانه و متفاوت رو شناسایی کنه و سلیقه مخاطبش رو در نظر بگیره

این دوتا از اصول مهم در عکاسی هست،عکس خلاقانه عکسی هست که یک فرد عادی اهمیتش رو نمیدونه و از کنارش رد میشه ولی چشم های تیزبین عکاس از کنارش رد نمیشه و سوژه حرفه ای رو در اون تشخیص میده و این تفاوت یک عکاس با یک فرد معمولی رو بیان میکنه

هرعکسی که به نظر ما خلاقانه باشه نمیتونیم بگیم خلاقانه هست و یک عکس باید واقعا خلاقیت درش باشه و به صورت حرفه ای و با اصول و قواعد خاصی گرفته بشه،بعضی وقتا بعضیا میان یک عکسی رو میگیرن و میگن عالی شده بعدش سرچ میزنن میبینن یه عالمه عکسای عالی تر و مشابهش وجود داره و میبینن که اصلا یه چیز کاملا عادی بوده ولی عکسی که با فکر خلاق گرفته بشه و پشتش افکار قوی عکاس وجود داشته باشه امکانش خیلی کم هست که کار ساده و تکراری باشه،البته نمیخوام محدود بشین و فقط به این فکر کنین که حتما برای عکاسی باید از اولش متخصص باشیم نه اینطوری نیست چون هر عکاس حرفه ای از اولش عکاس حرفه ای نبوده و یه زمانی آماتور بوده و با تجربه های فراوان به اون مرحله رسیده

گوشی هایی که داریم تقریبا بهترین کیفیت رو برای عکاسی به ما میدن و این جای شکر داره که ما محدودیتی از نظر دوربین نداریم حالا میمونه یکی اینکه خلاقیت که در موردش حرف زده شد دومین بحثی که گفته شد سوژه عکس

ما چون در هر کلاس یه بخشی از این شاخه ها رو آموزش میدیم برای همین فعلا به دوتا از ویژگی های مهم عکاسی میپردازیم ولی ویژگی های بسیاری وجود داره که در جلسات مختلف خدمت شما عزیزان عرض خواهیم کرد

خیلیا به عکاس علاقه زیادی دارن ولی باید ببینیم آیا عکس هایی که میگیریم در چه سطحی هستن،بعد با عکس های حرفه ای مقایسه کنیم و ایرادات کار خودمون رو رفع کنیم،یکی از اصول مهم در مورد سوژه عکاسی این هست که آیا سوژه ما چند درصد از کادر عکاسیمونو باید در بربگیره

یکی میگه نصفشو یکی میگه یک سومشو یکی میگه تمام کادرو،آیا کدومش درسته؟آیا کدومش اشتباهه؟

هیچ کدام

چون همه این نظرات درست هست به شرط اینکه مفهوم عکسمون بدونیم چی قراره باشه،در یک جایی سوژه ما متناسب به نوع مفهومی که قراره ایجاد کنه باید تمام کادرو در بربگیره در یک جایی هم شاید یک دهم کادر رو در بر بگیره،پس نمیتونیم بگیم حتما این سوژه باید اینقدر فضا داشته باشه چون سوژه ها متفاوت هستن ولی ایده ها هم بسیار خلاقانه و مختلف

برای مثال ما مفهوم دوری رو شاید یک انسانی رو چندین متر دور نگه داریم و ازش یه عکس بگیریم که یک بیستم کادر رو هم نمیگیره ولی مفهوم رو به خوبی القا میده به مخاطب ولی در یک عکس سه در چهار که برای یک سازمانی اداره ای قراره بدیم بیشتر از دو سوم کادر رو پر میکنه عکس

کاربرد عکس ها هم دارای اهمیت بسیاری هست که برای چه جایی کاربرد خواهد داشت،خب باز مثل همیشه پایان حرفم میگم این حرف ها همینجا به پایان نمیره و در جلسات آتی همراه شما خواهیم بود ممنون از حضورتون

About the author: Nasim

Leave a Reply

Your email address will not be published.

13 − 8 =